سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موقتا عنوان ندارد

شیرین می‏زدیم

مظاهر دیدگاه

شب عید خیلی ها شیرین میزدنپشت ویترین نوشته شیرینی محمدی 1500، نارگیلی 2200، رلت  خامه ای 3000 تومن. شیرینی که چشمم را گرفته، یه مدل سفارشیه؛ حلقوی در چهار رنگ و طعم؛ ساده، کاکاویی، زعفرانی و وانیلیه؛ کیلویی 4000 تومان.
به پدرم اشاره کردم که این را بخرید نگاهی کرد و گفت: قیمت!؟! وََه. نارگیلی با سفارشی فرقی داره؟ هردوشون خوشمزن، ضمنا مادرت نارگیلی دوست داره؟ پدرم چند قدم آن طرف‏تر جعبه شیرینی نارگیلی را گرفت، هنوز بوی تنورش را داشت. مطبوعِ مطبوع. این یعنی خاطر مادرم برای پدرم عزیزه. کمتر شنیدم که پدرم مادرم را توصیف کنه.
کسایی که اونجا بودن، آن پیرمرد، آن جوان خندان، زن و شوهری که آنجا کیک می‏خریدند، خانومی که بچه‏هاش تو ماشین هستن و هی موبایلش زنگ می‏خوره؛ همه برای عزیزاشون، برای کسایی که دوستشون دارن هدیه و شیرینی می خرن. فکر می کنن که همسر و بچه ها امشب شاد خواهند بود. فکر می کنن شب قشنگی خواهند داشت. کنار بچه ها از زندگی لذت خواهند برد. کنار مادر پیرشون که برای عیادت و تبریک رفتن. کنار نامزدشون که بیشتر از خودش دوستش داره و لبخندش شیرینتر از همه شیرینی هاس... کنار همسرش که این ماه مبارکی جور دیگه بود و یه جورایی با هم بودن و به‏شون تو ماه مبارک خوش گذشته. بعضی تو خیالشون نحوه تقدیم شیرینی و گل و هدیه را مرور می کنن. و با امید زیادی به طرف منزل و یا محل قرار میرن. به امید لحظات شیرین کنار عزیزاشون. به امید زندگی شیرین.
نمی دونم خونه که میرن کنار شوهر و همسراشون اون طوری که دوست‏دارن خواهند بود جوری که دوست‏دارن رفتار می‏کنند. لذت خواهند برد؟ بوسه ای جاری خواهد شد؟ احساسی بر انگیخته می شود. این فکر آزارم می ده. ولی ببین خوبی عید اینه که همه خوشحال هستن سعی میکنن که خوشحال باشن و برای ساعتی هم که شده کنار هم خوش باشن. خوبی عید فطر اینه که ملت پاکتر از عید نوروز و اعیاد دیگه هستن و کینه ها و رفتارهای بد و بی اخلاقی ها کمتر شده. تو این عید مردم از زندگی، عید و عزیزانشون بیشتر لذت می برند. و زندگی شیرین تره.
به قول بابام، فرقی نداره شیرینی محمدی(دانمارکی سابق) باشه یا نارگیلی یا رلت(رولت) و یا سفارشی؛‏ مهم اینه که او خوشش بیاد.
دل مردم شیرین میزنه و خودشون شیرینن.

درگوشی:
گفتم شیرین می‏زنیم، یه هفته دیگه بیاید این مطلب را بخوانید، خیلی‏ها به خودشون می‏گن، شب عید عجب فکرهایی داشتیم. شیرین می‏زدیما.


کلمات کلیدی: دوران ما

<      1   2   3   4   5   >>   >
?بازدید امروز: (9) ، بازدید دیروز: (10) ، کل بازدیدها: (268029)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ