سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موقتا عنوان ندارد

دو خرداد تا سه تیر، شباهت­ها، تفاوت­ها

مظاهر دیدگاه

** شباهتها:
_ وقتی مردم بخواهند کسی رئیس جمهور شود، رئیس جمهور می­شود. حتی اگر مثل خاتمی 76 برعلیه­ش اعلامیه پخش کنند، حتی اگر مثل احمدی­نژاد 84 بخواهند شایعه­سازی کنند بگویند «اطلاعاتی است و تیر خلاص زندانی­ها را می­زده».
_ در انتخاب این دو نفر، مثل 29 سال گذشته، میزان رای ملت بود.
_ شور و شوق جوانی، احساس نیاز به فضایی نو و تغییر آنچه هست، نیروی محرک قویی است که غوغا می­کند. وحشتناک سریع و پرقدرته.
_ هر دو کاندیدا از درون مردم بلند شدند، از مردم بودند و حرف مردم را گفتن. حالا بماند که خاتمی، دل مردم را فراموش کرد، افکار روشن­فکرانه داشت که کمتر به درد مردم می­خورد، بیشتر به درد کتاب­ها و سخنرانی­ها می­خورد، الان سخنرانی­هایش را در ایتالیا انجام می­دهد
با مخلفات دست دادن با خانم­های ایتالیایی. امیدوارم احمدی­نژاد مراقب دل مردم باشد، تا ناراضی نشوند و یا دلش از دل مردم دور نشود.
_ این مردم بودند که برای این دو کاندیدا تبلیغات کردند، نه خودشان و سیستم ستادی. مردم فیلم احمدی­نژاد را خودشان رایت کردند و پخش کردند.
_ هر دو کاندید با آرامش خاصی تبلیغ کردند، راهبرد خوبی داشتند، چون احساس نمی­کردند چیزی را از دست می­دهند.
_ هر دو استاد دانشگاه بودند و هستند، قشر تحصیل کرده جامعه را درک کردند. آقا سید بعد مدتی فاصله شدیدی با دانشگاه منتقد و دانشگاه عمل­گرا گرفت. آقا سید یک بار هم تشریف نیاوردند در حوزه تا به سوالات هم لباسی­هایش جواب دهد، زنده باد مخالف آقای رئیس جمهور سابق که اصلا به حرفش گوش نمی کنیم، زنده باد.
President Khatami
_ یک کلام مردم پشت سرشون بودند.
_ هردو، آقا سید و محمود حرف جدیدی را بیان کردند که مردم هم همان را می­خواستند. مردم دیدند سید محمد خاتمی یا محمود احمدی­نژاد همانی است که می­خواهند، تا مشکلاتشان را حل کنند.
_

** تفاوت­ها:
_ اسم این رئیس جمهور محمودِ، اسم قبلی محمد. عجب تفاوت خفنی!
_ قبلی سید بود، این یکی سید نیست ولی سیدها را خیلی دوست داره. باور کن.
_ وقتی قرار شد سید خاتمی کاندید شود، گروه­ها و باندهای خیلی قوی پشت سرش قرار گرفتن، مهمتر از همه کارگزاران، کارگزاران یعنی 80 درصد دولت سازندگی و البته دولت سید خاتمی. ولی بدبخت گروه­هایی که از محمود جون حمایت کردن، بیچاره شدن و از صندلی­های ریاست خیلی کم گیرشون اومد.
_ وقتی خاتمی و دارودسته دوم خردادی اومدن، فضای فرهنگی و سیاسی نظام عوض شد، آقای هجاریان، مثل آب خوردن گفت که ما باید به سمت سوکولاریسم برویم. جانبار اصلاحات، ای ول. به قول حجت الاسلام علی اکبر قهرمانی، روی شاخه نشسته­اند و دارند شاخه را می­برند. روزنامه­های زرد و به هم متصل، زنجیر منش، تو این مملکت آشوب به پا کردند. تو دولت محمود، هر روز سعی می­کنند آشوب کنند نمی­تونن، آخه این دولت به روزنامه­های همبستگی و اعتماد و ... وصل نیست.
_ تو سیاست خارجی گرفته تا آموزش و اقتصاد همه را از روی دولت سازندگی کپی کردند و به خورد مردم دادند. مردم را با تفرقه به شدت ضعیف کردند. واقعا فضای نامناسبی بود، نمیگم همش تقصیر خاتمی است، نه. ولی به دلیل مدیریت ناکافی دولت ایشان، همش به حساب این سید نوشته می­شود.
_ دو سال بعد از سر کار آمدن دولت دوم خرداد حادثه شرم اور کوی دانشگاه و همه شدید آقایان دوم خردادی مخصوصا مشارکتی ها به مقام معظم رهبری دل علاقه­مندان به نظام اسلامی را خون کرد. و حالا بعد از دو سال بعد از آمدن دکتر محمود، چشم انداز روشن تا 1400 واضحتر شده است. مسئله هسته­ای از حساسیت گذشته افتاده و دولت به شدت کار می­کند. خیلی سریع.
_ ولی خدایش دوم خرداد و سوتی­هایش باعث بچه مذهبی ها دنبال سیاست و مفاهیم سیاسی بروند. این یه جنبه مثبتش را نباید نادیده گرفت. که اگر نبود الان هجاریان و عطریانفر و ... مثل اب خوردن ضد نظام حرف می­زدند. الان مردم می­دونن و می­فهمن که فلانی منظورش از بعضی حرف­ها چیه. برای همین تو شبهای آخر خرداد گول نماینده­های کارگزارانی آقای قهرمانی را نخوردن ...
_ دولت خاتمی هر چه بود و هر کاری کرد، رفت ولی درس باید گرفت و خدا را شکر کرد. دولتی اومده که حداقل وزیر بازرگانیش قبل از ایام عید ول نمی کنه بره کیش، مردم هم بدرک. حداقل رئیس جمهورش گوش بعضی را می­پیچونه ... حداقل مثل مرد روی عقایدش ایستاده و با بهانۀ عجیب عقب نشینی نمی کنه. حداقل ...
_ خدایش سوتی­های دولت خاتمی بیشتر بود یا دولت احمدی­نژاد ...
_ تفاوت ها خیلی زیاده، چون طرز فکرها خیلی باهم فاصله داره.
_ یه نمونه دیگه از تفاوت، دولت هفتم و هشتم با توجیهات خیلی قشنگی و آبکی دفتر و دستک خودشون را برداشتند بردن کاخ فلان، سید محمود تو همون خیابون پاستور از میهمانانش پذیرایی و دیدار می کنه. این مسئلۀ کوچیکی نیست طرز فکرها را نشان می­دهد.
_ دولت­های بعد از جنگ آن طور که باید و شاید به کلام رهبری و اوامر ایشان توجه نکردند، دستورات را پشت گوش انداختند. دقت کنید مقام معظم رهبری در سخنرانی­هاشون می­فرمایند
فلان مشکل که الان هست من قبلا به اقایان دولت گفتم، این راه حلش است، ولی کار موثری انجام نشد. دولت جدید به حمدلله توجه بیشتری به مفهوم رهبری و ولایت فقیه دارند.
_ مهم اینه که یادمون باشه سیر حرکت نظام و دولت ها چه جور بوده تا دیگه تو دام اینطور افراد و افکار نیفتیم.
...

من کسی را ندارم که دعوت کنم درباره سوم تیر بنویسه. قبلا همه را دوستان دعوت کردن. ولی این لینکها را بخونین.


کودتای خزنده رسانه‌ای علیه دولت نهم در جریان است
نادران:پیام سوم تیر توجه مردم نسبت به اصل نظام و شعارهای انقلاب است
سوم تیر رنسانسی در انقلاب اسلامی بود
سوم تیر مدار بسته مدیریت و منطقه ممنوعه را باز کرد

احمدی‌نژاد تکرار پدیده‌های اول انقلاب و احیاگر ارزشها است


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (20) ، بازدید دیروز: (75) ، کل بازدیدها: (268658)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ