سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موقتا عنوان ندارد

توهمات موتورسیکلت

مظاهر دیدگاه

موتور زندگیم ... پر از روشنی است. به سمت بالا ... شایدهم دارد می افتد خودم حواسم نیست.تا به حال موتورسیکلت سوار شدید؟ خودتان برانید؟ یا پشت نشسته باشید؟!
روی موتور همیشه باید در حالت تعادل باشید. اگر وزن بدن را یه کم به چپ یا راست متمایل کنید، زمین خوردن شما حتمی است. باید راحت نشست، تعادل را حفظ کرد، شلوغ بازی هم در نیاورد. موتور است و دو چرخ بی‌تکیه و تعادلش. لحظه‌ای حواستان نباشد و یا الیاس گولتان بزند، می‌زنید پری خانم یا خودتان را سَقط می‌کنید. در هر دو حالت از دست دکتر پژوهان کاری بر نمی‌آید. برای همین است که کلاه ایمنی را اجباری کرده‌اند برای راکب و راکبین.

انگار زندگی هم همین شکلی است. روی دو تا چرخ حرکت می‌کند. اگر تعادلش را حفظ نکنی با مغز فرود می‌آیی. اگر بیش از حد تعادل زندگیت، وول بخوری و شلوغ بازی در‌بیاوری! اگر ایمنی را رعایت نکنی! اگر باید و نبایدها را بی‌خیال شوی!! اگر خلاف قوانین‌‌راهنمایی‌زندگی عمل کنی! به مقصد نمی‌رسی!!!‌بلکه حتی، با مغز می‌خوری زمین.
ما آدم‌ها گواهی‌نامه‌هایمان را از دست خود خدا گرفتیم. اجازه داریم سوار زندگی شویم. ولی نمی‌دانم چرا بعضی‌وقت‌ها قوانین را فراموش می‌کنیم؟! چرا خیلی وقت‌ها چراغ قرمز را رد می‌کنیم؟ ورود ممنوع را وارد می‌شویم! و خلاصه قوانین زندگی سعادت‌مند_که خدا نوشته_ را رعایت نمی‌کنیم!!

می‌گویند اگر گواهی‌نامه‌ام باطل شود، دیگر فرصتی برای جبران نیست! می‌گویند گواهی‌نامه زندگی المثنی ندارد!!
راستی، کمک فنر هم چیز خوبی است. اصلاً ‌لازم است. مخصوصاً برای پستی و بلندی‌ها. کلاً‌انعطاف چیز خوبی برای موتور زندگی است.

تو سرمای زمستان به جلوی موتور حفاظ متصل می‌کنند، تا جلوی شدت باد را بگیرد. حفاظ پلاستیکی شتاب موتور را کم می‌کند. ولی خدایش اگر نباشد موتورسوار از سرما یخ می‌زند. مشکلات زندگی است دیگر، باید از خود محفاظت کرد. باید حفاظ بست بر دل، فکر، ایمان، دست، چشم، پول، نوشتار و گفتار ...
یه موتور سوار خوب باید شش دونگ حواسش به جلو باشد، به راه، به خط‌های راهنمایی و به مقصد نهایی. ولی باید هر از گاهی، نگاهی به پشت سرش هم بیندازد. کنار را هم مراقب باشد تا به کسی برخورد نکند، بقیه هم به او نخورند و یا از رفقا عقب نماند. موتور سوار باید مراقب خودش، مسیرش، جانش، و حتی بقیه باشد «که از مسیر باز نماند و نمانند.»
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی: دوران ما

<      1   2   3   4   5   >>   >
?بازدید امروز: (9) ، بازدید دیروز: (19) ، کل بازدیدها: (268431)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ