سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موقتا عنوان ندارد

بی‏نظیر

مظاهر دیدگاه

اولین رئیس جمهور زنی که دیدم خانم «بی‌نظیر بوتو» بود. نمی‌دانم چگونه از قدرت پایین کشیده شد. تو خبرها گفتند اختلاس بوده است. بعد به انگلیس رفت. انگار او هم مثل بقیه رئیس جمهوران پاکستان، در بازی قدرت‌های بزرگ آمریکا و انگلیس- گیر افتاد و مهره‌ی سوخته شد. کشمکش انگلیس(پدر استعمار) و آمریکا(استعمار نوین) بر سر پاکستان دائمی بوده و خواهد بود. تنها کسانی که هزینه این کشمکش‌ها را می‌دهند، مردم فقیر پاکستان هستند. کشوری که در اختلفات فرقه‌ای و مذهبی، رانت‌خواری شدید، فساد مالی، درگیری‌های سیاسی داخلی و قبیله‌ای دست و پا می‌زند و هم‌چنان مردم فقیرش، فقیر هستند. با کثرت و عمق اسلام در پاکستان ولی هنوز نتوانسته در بین کشورهای اسلامی مهره تاثیر گذاری باشد و به قول معروف به درد اسلام و مسلمین بپردازد(حداقل به اندازه‌ی دیگران)، حتی در بیشتر صحنه‌ها به زیان اسلام قدم برداشته.

بی‌نظیر بوتو وقتی از خانه ویلایش در انگلیس راه افتاد به سمت پاکستان، مطمئن بود که در پاکستان حادثه و درگیری منتظر اوست. می‌دانست که زندان و حتی مرگ از اون استقبال خواهد کرد. می‌دانست ... ولی آمد ... بعد از هفته‌ها سعی و تلاش و اعتصاب و راه‌پیمایی توانست موفقیت های خوبی بدست آورد. و به عنوان رقیب بلامنازع پرویز مشرف خود را معرفی کرد. گفتم که پاکستان صحنه جنگ سیاست‌های انگلیس و آمریکا است. در این میان به نظر می‌رسد در صحنه سیاسی و همراه کردن مردم موفقیت با انگلیس و عواملش در بوده است، من جمله خانم بی‌نظیر بوتو به عنوان عنصر شاخص این گروه.

ترور تنها رقیب پرویز مشرف، یکی از تکنیک‌های قدیمی و البته تاثیر گذار آمریکایی‌ها است. چنین حادثه‌ای را سال‌هاست در منطقه شاهد هستیم. به نظر می‌رسد صحنه سیاسی پاکستان نیاز به یک کشته داشت تا آرام شود... حالا آرام است ... آرام به نفع آمریکا ... ازنطفه خفه به زیان انگلیس ...

اطلاعات کاملی درباره خانم بوتو و مخصوصاً سابقه اختلاس‌هایش +. ترور بی‌نظیر بوتو و پیامدهای سیاسی مرگ وی + . اخبار جامع درباره‌ی پاکستان +. قلم رنجه هم مطالب جالبی توی پی‏نوشت داره +.


کلمات کلیدی: دوران ما

?بازدید امروز: (1) ، بازدید دیروز: (17) ، کل بازدیدها: (269124)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ